Få de vigtigste historier direkte i din indbakkeLæs mere

Denne robot bliver brugt blandt andet under operationer af patienter med prostatakræft. (Arkivfoto)
Foto: Peter Hove Olesen

Denne robot bliver brugt blandt andet under operationer af patienter med prostatakræft. (Arkivfoto)

Debatindlæg

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Kræftramt journalist: »En måned efter jeg gik på efterløn, fik jeg besked om, at jeg skulle dø«

Hver dag får 12 danske mænd konstateret kræft i prostata. Jeg er en af dem. Her er en fortælling om tudeture, dødsangst, hæfteklammer og smerter.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

»Er du i risikogruppe for HIV?«, spurgte lægen neutralt. Jeg blev ligbleg, det var kun et par måneder siden, jeg kom hjem fra Afrika. Og selv om jeg er meget opmærksom på, hvad jeg spiser, er jeg ikke helt så kræsen, når det gælder, hvem jeg sover med.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce