Interview med Pia Kjærsgaard på hendes formandskontor på Christiansborg
Foto: Finn Frandsen

Interview med Pia Kjærsgaard på hendes formandskontor på Christiansborg

Debatindlæg

Pia Kjærsgaard: Jeg tænker altid på Folketingets interesser. Men hvordan synes du selv, det går i Alternativet, Henrik Marstal?

Det, der blev lanceret som drømmen om en ny politisk kultur og samtale baseret på empati og mindfulness, har vist sig kun at være noget, som partiet Alternativet havde i munden.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Jeg ved ikke, hvad der var i den gløgg, som Henrik Marstal fra Alternativet havde drukket, inden han satte sig til at skrive et harcelerende, forvrænget og usammenhængende angreb på mig og min forvaltning af embedet som Folketingets formand i Politiken tirsdag.

Enten har der ligget en rosin lidt for længe i snaps, eller også er der en mandel, der har sat sig på tværs af hans fatteevne og dømmekraft.

Det vil kræve et helt tillæg i Politiken, hvis jeg skriftligt skal parere og imødegå samtlige de spredehagl, som han fyrer af mod mig, hvor han fra en række pressesager og begivenheder fra min formandsperiode hiver enkeltsætninger ud af deres sammenhæng og på det løse grundlag og helt udokumenteret fælder smagsdom på smagsdom over mine motiver og mit arbejde.

Men lad mig begynde med at tage fat i noget helt grundlæggende ved Alternativet. Det, der blev lanceret som drømmen om en ny politisk kultur og samtale baseret på empati og mindfulness, har vist sig kun at være noget, som partiet havde i munden. Det er i hvert fald ikke noget, som Henrik Marstal praktiserer at dømme ud fra hans debatindlæg.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce