Tegning: Mette Dreyer

Tegning: Mette Dreyer

Debatindlæg

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Vi er blinde over for ulighed: En sandwich i Bruxelles har samme værdi som en kur mod en livstruende sygdom i Mambale

Vi vil helst ikke se, at mennesker mister deres muligheder for at leve, hvor de har levet i 3.000 år, fordi skoven skal pindes ud i værdifulde blokke og planker, der skal stå på din nye terrasse som havebord.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Når du læser dette, sidder jeg forhåbentlig et sted inde i regnskoven på grænsen mellem Cameroun og Congo. Jeg er på besøg hos Baka-folket. Et traditionelt jæger-samlerfolk, der går under betegnelsen pygmæer. Vi kunne også kalde dem oprindelige, skovfolk, autentiske. Kært barn har mange navne, og jeg besøger dem, som jeg har besøgt dem før, for at forsøge at forstå, hvordan et træ, der bliver fældet i skoven, giver genlyd helt ind i køkkenet i min lejlighed, hvor jeg sidder og lytter til radioen på en grå onsdag morgen i januar 2018.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce