Debatindlæg afKristian Andersen

Opgaveskriver

Kristian lever af at sælge skoleopgaver: Jeg er danske gymnasieelevers vej til at blive optaget på ellers uopnåelige drømmestudier

Lyt til artiklen

Hvorfor hjælper du studerende med at pumpe deres karaktergennemsnit op? Bidrager du ikke blot til at fordærve og nedbryde et uddannelsessystem, der ellers er dybt funktionelt?

Disse to spørgsmål er gode eksempler på den skepsis, opgaveskrivningsindustrien, som jeg er en del af, mødes med i medierne og fra politisk hold. Til daglig har jeg ansvaret for, at utallige gymnasieelever får leveret afleveringer på et højt fagligt niveau. Et niveau, som overskrider deres egne evner og kompetencer inden for et specifikt fag, som de aldrig får brug for igen, men som de på grund af de pumpede 12-tals gennemsnit har brug for, når de søger ind på drømmeuddannelsen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her