0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Håndværks- og designlærer: Håndværksundervisning i skolen fører ikke til flere faglærte

Vi lærere prøver at passe vores arbejde – det bør politikerne også gøre – de skal tænke langsigtet og ikke ændre folkeskoleloven, hver gang der viser sig et lille problem i samfundet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Arkiv: Thomas Borberg
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det kniber med at få nok til at vælge håndværksfagene efter grundskolen, derfor er der nu politikere fra flere sider, som vil give flere undervisningstimer i håndværk og design (det, der tidligere hed sløjd og håndarbejde) i grundskolen – og gøre det til eksamensfag.

Det kan da godt varme en halvgammel håndværks- og designlærer om hjertet, men selv om jeg sikkert bare burde sige tak og klappe i hænderne, så mener jeg altså, at der er noget, der ikke stemmer.

Det er, som om en del af politikerne ikke har forstået, at skolefagene ikke direkte lægger sig op ad erhvervslivet.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce