Debatindlæg afHanne Schmidt

Arkitekt

Arkitekt: Havnefronten er blevet grim, og Blox burde have været placeret ude i Nordhavnen

Lyt til artiklen

Vi lever sandelig i hver sin virkelighed her i byen. Nu har jeg i et par år på vej over Langebro græmmet mig over den ophobning af containere, der fratager os den vidunderlige udsigt ind over Frederiksholms kanal, Kongens Bryghus og byens tårne.

At holdet bag artiklen om Blox selv synes, det er et pragtbyggeri, der skaber dialog mellem mennesker, kultur og steder, er dog noget af det mest fortænkte, jeg har hørt. Den kultur, det udstråler, er blot den internationale trend, der skider på steder og regionale traditioner, så alle byerne ender med at ligne hinanden uanset hvor på kloden. Bygningen burde passende have været placeret ude i Nordhavnen, hvor den kunne føre en meningsfyldt dialog med containerhavnen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her