Debatindlæg afSara Linstow

læge

Det er meningsløst at tale om behandlingsgarantier, korte ventelister og dyre, nye behandlinger, før vi, der skal udføre disse lovede behandlinger, har tålelige arbejdsforhold.

Læge: Politikernes vage vendinger og vilje til intet gør mig rasende

Lyt til artiklen

»Det er ikke forbudt at tænke sig bare en lille smule om«, råber min kollega i den anden ende af telefonforbindelsen. Efter et par ordvekslinger i samme tone går det op for mig, at vi har misforstået hinanden. Men jeg er gået i sort. Jeg er stoppet med at tænke mig om, undskylder mange gange over for den råbende stemme i røret og vender tilbage til min patient.

Patienten er en syg person med et behandlingsbehov, og jeg har nattevagt som læge på en travl akutmodtagelse. Kollegaen, jeg har netop har talt i telefon med, er ligeledes læge på nattevagt på en travl akutmodtagelse, men på en anden type afdeling.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her