Debatindlæg afLene With

Uddannelsesvejleder

Jeg er uddannelsesvejleder, og en af mine opgaver er at formidle adgangskravene til unge og deres forældre. Det kan være en vanskelig opgave, da kravene er blevet så komplekse, at de er svære at gennemskue.

Uddannelsesvejleder: Hold tungen lige i munden - her er adgangskravene til ungdomsuddannelserne, som de er i dag

Lyt til artiklen

Folkeskolen sender i de her dage en ny årgang af 9.- og 10.-klasseelever ud ad døren og videre mod ungdomsuddannelserne. Eleverne er igennem afgangsprøverne. De kan gøre status og regne ud, om de opfylder adgangskravet til den ungdomsuddannelse, de gerne vil ind på.

Jeg er uddannelsesvejleder, og en af mine opgaver er at formidle adgangskravene til unge og deres forældre. Det kan være en vanskelig opgave, fordi kravene er blevet så komplekse, fulde af små detaljer og kattelemme, at det kan være svært for unge og deres forældre at gennemskue dem.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her