Debatindlæg afMalene Arp

lærer

Gennem idræt mærker vi vores krop og udvikler fællesskab. Men pga. manglende idrætsfaciliteter går børn glip af den mulighed.

Forælder efterlyser mere idræt for børn i København: »Det føltes lidt fjollet at stå op klokken 4.30 og klæde en firemåneders baby på for at gå mod Frederiksberg Svømmehal og erhverve sig en af de få gyldne babysvømmebilletter«

Lyt til artiklen

For et par dage siden modtog jeg et brev fra Hovedstadens Svømmeklub, hvor min søn står på venteliste. Det er han langtfra den eneste, der gør. I hovedstaden er der stor mangel på idrætsfaciliteter .

Jeg har selv dyrket meget sport som barn og tilbragt mere tid i en gymnastiksal – både som springer og træner – end jeg har tilbragt tid på mit værelse, og jeg har elsket det, så da min kæreste og jeg fik vores første barn, meldte vi ham til babysvømning.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her