0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

Rachid Moutiq har skrevet et debatindlæg, der handler om at efterkommere af flygtninge/indvandrere ofte oplever at overtage deres forældres traumer og psykiske problemer. Rashid på boldbanen i det kvarter, hvor han voksede op.

Vokser man op med voldelige, utilregnelige forældre, ender man selv som utilregnelig, ustabil og voldelig. Selv de hårdeste drenge i ghettoen er skræmte små børn

Debatten om fejlslagen integration har i alt for høj grad handlet om kultur. Men mange af problemerne har i virkeligheden rod i traumer, som nedarves fra forældre til børn.

FOR ABONNENTER

Efter at have spænet fra gerningsstedet med adrenalinen pumpende i blodet i, hvad der føltes som en evighed, stoppede jeg for at få vejret, men der mærkede jeg hånden gribe hårdt fat i min arm.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere
  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts