Debatindlæg afJens Vinther Frederiksen

Pensionist, tidligere statsaut. revisor

Vi er ikke altid flinke til at rose og fortælle gode historier. Derfor vil jeg godt bede om lidt spalteplads til at begrunde, hvorfor jeg er glad for at bo i Danmark.

Pensionist: Jeg har mange sygdomme og skavanker, men jeg er så glad for at bo i Danmark, hvor lægerne er dygtige, og sygehusene dækkes af skatten

Lyt til artiklen

I de seneste år er der kommet artikler, hvor læger på forskellig måde kritiseres af tidligere patienter, der dog er kommet over et vanskeligt sygeforløb. Vi er ikke altid flinke til at rose og fortælle gode historier. Derfor vil jeg godt bede om lidt spalteplads til at begrunde, at jeg er glad for at bo i Danmark, hvor vi har mange dygtige læger på gode og gratis sygehuse.

Frem til 2012 var jeg altid rask og brugte slet ikke tid på læger og sygehuse. Men i januar 2012 blev jeg fanget af en tumor i hjernen. Og i år, næsten 8 år senere, har jeg været til kontroller på sygehusene for tumor og kræft i hjernen, hudkræft på ryggen, epilepsi og svækket syn. Det løber op i 15-18 gange i år.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her