Debatindlæg afAndreas Gylling Æbelø

direktør i Aids-Fondet

En af nøglerne til at skabe gladere, sundere og mere hele unge mennesker ligger nemlig gemt i de akavede samtaler om seksuel sundhed.

Har du talt med din teenager om syfilis i dag?

Lyt til artiklen

For mig findes der to kategorier af aftaler. Der er frisøraftaler og der er e-Boks-aftaler. Frisøraftaler er den slags aftaler, som jeg glæder mig til – og som er forbundet med en forkælelse og lidt ekstra tid til mig selv. Aftaler, som giver mig en følelse af, at jeg passer på mig selv og værdsætter mig selv. Aftaler, som jeg prioriterer.

Og så er der den anden kategori: e-Boks-aftalerne. Det er dem, man ikke rigtig gider, men som man godt ved, man burde gide. Det er den slags aftaler, der er forbundet med dårlig samvittighed og dybe suk. Det er besøg hos tandlægen, det er aftalerne med min cykelhjelm, og så er det netop at få tjekket min e-Boks.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her