Debatindlæg afMaria Jencel

Radiovært

Størstedelen af børn og unges problemer er skabt af den perfekthedskultur, som er kommet med de sociale medier – og som nu bliver løst samme sted, som de begyndte.

Radiovært: Jeg har fundet et online-fællesskab, du skal tænke på, når du får lyst til at kalde nettet for et sort hul af mobbere

Lyt til artiklen

Internettet er stedet, hvor børn og unge frit mobber hinanden ud over klippen af teenageusikkerhed, deler hinandens nøgenbilleder og skriver under falske profiler – imens fællesskabet dør.

Sådan lyder svadaen ofte, når voksne taler om internettet. Og det hele er helt sikkert også sandt. Til en vis grad. Men jeg har fundet en oase, en ret stor en endda – hvor de voksne ikke har adgang, hvor deres fordomme bliver gjort til skamme, og hvor børn og unge hjælper og støtter hinanden i en grad, jeg aldrig har set voksne mennesker gøre på internettet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her