Debatindlæg afSara Al Dafaee

studerende

Jeg valgte at være modig. Jeg kender prisen og arbejder for mine drømme. Hvad gør du? Dit valg, dit liv. Er du et offer? Eller er du modig?

Studerende til arbejdsløse akademikere: Du brugte dine sabbatår på at 'finde dig selv', så vis nu arbejdsmarkedet, hvorfor du er unik

Lyt til artiklen

Kære akademiker. Det er ikke det generøse velfærdssamfunds skyld, at du på andet år er arbejdsløs. Når du vælger at læse europæisk etnologi eller tage en bachelor i grønlandske og arktiske studier, tager du et valg. Et valg formodentlig baseret på interesse. Du tænker måske ikke langsigtet, men det er lige meget. Du er modig. Du er anderledes. Du følger dine drømme.

Og det er godt! Vi har brug for flere, der tør. Men ved du hvad? Drømme koster, og man skal arbejde for dem. Dette er desværre glemt og gemt bag velfærdsstaten, som finansierer uddannelsen og endda betaler dig for, at du kan tilegne dig massevis af viden. Efter sabbatår nummer 3 og en mor og far, der siger »tag din tid, skat« indhylles du i tolags bobleplast.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her