0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Beretning fra en seng på hospitalet: Det kræver store ressourcer og stærke nerver at være patient i vores sundhedsvæsen

Jeg har oplevet følelsen af at blive reduceret som menneske uanset personalets bedste intentioner. Sådan er rammerne bare.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Arkivfoto:: Thomas Borberg

Det føles dybt krænkende, at intet af ens liv er privat, og der heller intet sted er for en privat samtale eller telefonsamtale, skriver pensionist om sit ophold på et hospital.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hurra for et offentligt, skattefinansieret sundhedsvæsen. Det er fantastisk at kunne komme på hospitalet uden en krone på lommen og blive udredt og behandlet, når akut sygdom opstår, som den gjorde hos mig. Så dette er ikke en klage over behandlingen. Snarere over rammerne, der ikke ligefrem er en fest.

Hør selv her: Jeg ligger i en tosengsstue, som jeg deler med en herre, hvis navn jeg har hørt, og hvis sygehistorie jeg er kommet til at kende, fordi al kommunikation med sundhedspersonale og konferencer med familien om hans genoptræningsplan foregår her, blot med et gardin imellem.

Han har også kunnet følge med i detaljer i mine undersøgelser og min behandling. Han fryser, hvis der er under 23 graders varme, jeg længes efter frisk luft og et åbent vindue. Det føles dybt krænkende, at intet af ens liv er privat, og der heller intet sted er for en privat samtale eller telefonsamtale.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts