Debatindlæg afSusanne Langer

pensionist

Jeg har oplevet følelsen af at blive reduceret som menneske uanset personalets bedste intentioner. Sådan er rammerne bare.

Beretning fra en seng på hospitalet: Det kræver store ressourcer og stærke nerver at være patient i vores sundhedsvæsen

Lyt til artiklen

Hurra for et offentligt, skattefinansieret sundhedsvæsen. Det er fantastisk at kunne komme på hospitalet uden en krone på lommen og blive udredt og behandlet, når akut sygdom opstår, som den gjorde hos mig. Så dette er ikke en klage over behandlingen. Snarere over rammerne, der ikke ligefrem er en fest.

Hør selv her: Jeg ligger i en tosengsstue, som jeg deler med en herre, hvis navn jeg har hørt, og hvis sygehistorie jeg er kommet til at kende, fordi al kommunikation med sundhedspersonale og konferencer med familien om hans genoptræningsplan foregår her, blot med et gardin imellem.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her