0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Direktør: Gå nu hjem, din succes afhænger ikke af antallet af arbejdstimer

Det skaber en syg virksomhedskultur og et unødigt pres på medarbejderne, når medierne gang på gang hylder iværksættere, der prædiker om nødvendigheden af at arbejde 80-90 timer om ugen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Foto: Claus Nørregaard/POLITIKEN

Arkivtegning: Claus Nørregaard

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg kan ikke lade være med at føle, at vi som virksomhed har gjort noget helt rigtigt, når jeg en ganske almindelig eftermiddag omkring kl. 16 kan gå igennem vores normalt så travle kontor og se, at stort set alle computere er slukket, og medarbejderne er gået hjem.

Sådan bør det være. Jeg vil hellere møde mine medarbejdere og deres børn i den lokale idrætshal om eftermiddagen end at se dem fortravlede foran computeren, når jeg går hjem. Danske børnefamilier hører til dem, der arbejder allermest i hele Europa. Det betyder også, at vores børn er dem, der tilbringer mest tid i institution. Faktisk er der heller ikke noget andet europæisk land, hvor forældre og børn under tre år er adskilt så meget, som det er tilfældet i Danmark.

Derfor kan jeg ikke lade være med at blive en smule træt, når medierne igen og igen flyder over af historier om succesfulde iværksættere, der udbreder, hvordan de har knoklet røven ud af bukserne, ofte 80-90 timer om ugen, sovet på kontorgulvet og undværet deres familier, mens børnene er små – alt sammen for at skabe den forretning, de har.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden