0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Copenhagen Film Fund: Det er slut med stort anlagte oscarvindende projekter som Lars von Triers ’The House That Jack Built’

Blandt Københavns politikere kan man ikke se værdien i at sikre de kreative industrier i Hovedstaden. De koster kreative arbejdspladser.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Christian Geisnæs/Nordisk Film
Foto: Christian Geisnæs/Nordisk Film

Foto fra Lars von Triers film 'The House That Jack Built'

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forleden blev en interessant vækstplan fra Londons borgmester, Sadig Kahn, offentliggjort.

Den handler ganske enkelt om alt det, man i London vil gøre for at bevare de kreative industrier i byen og udvikle deres forretning, fordi de driver væksten og kulturenen fremad. I 2017 stod de kreative industrier i London for 460 mia. kr. i omsætning, og 1 ud af 6 af byens beskæftigede var ansat inden for kreative brancher som spil, film, tv, animation, musik, design, mode, museer, bøger og arkitektur. De skaber liv i byen, gør byen attraktiv, og de repræsenterer fremtidens arbejdspladser, fordi de industrier er baseret på menneskelige og kreative kompetencer, som ikke lader sig automatisere og erstatte af robotter.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar