0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forfatter og familierådgiver: Det var med bankende hjerte, at jeg lyttede til Mette Frederiksen, men jeg bliver lidt træt

Det er glædeligt, at statsministeren vil fokusere på de børn, der har det allersværest. Men vi savner, at ministeren tager ansvar for vilkårene for alle vores børn.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Foto: Claus Nørregaard/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det var med bankende hjerte og stor nysgerrighed, at jeg lyttede til statsminister Mette Frederiksens nytårstale.

Det var virkelig glædeligt at høre, at børnene nu bliver sat i fokus. Vi kan alle være enige om, at vi skal gøre en større indsats for de børn, der vokser op med vold og misbrug. Det handler om tidlig hjælp og støtte, men også om at skabe en tryggere hverdag for de børn, hvor et nyt hjem er den eneste løsning.

Men man bliver også en anelse træt. Træt af at høre børn omtalt som samfundsborgere og samfundets børn. Børn skal vokse op for at kunne bidrage, lyder det evindelige mantra. Men mange forældre kæmper allerede dagligt med at få det hele til at hænge sammen med alt for mange arbejdstimer, for lidt ferie med børnene og for dårlige vilkår på de institutioner, hvor vi sender vores børn hen, mens vi gør en indsats for samfundet.

Vi har børn med stress og børn med angst som aldrig før. Det tog statsministeren ikke fat på. Vi har børn, der testes fra de er helt små, hastes igennem skolen og som stresses i en ung alder til at tage stilling til, hvilken uddannelse de skal tage. Helt ned i de mindste klasser har jeg hørt børn tale om, at de er bekymrede for, at de dumper og dermed ikke kommer op på næste klassetrin.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter