0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jobkonsulent: »Kom ud i den virkelige verden, Pernille Skipper, du skal være så velkommen til et besøg hos mig«

Loven på beskæftigelsesområdet afspejler, at man fra politisk hold hverken har tillid til borgere eller ansatte på jobcentrene.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kære Pernille Skipper. I et debatindlæg i B.T. 9. januar taler du for at nedlægge jobcentrene. Det vil betyde, at jeg mister et job, som jeg faktisk er rigtig glad for, men det må jeg så leve med!

Jeg får ellers ofte positiv feedback fra de borgere, jeg arbejder med. Hvis jeg kunne, ville jeg gerne sende dig en sms, jeg fik forleden dag, hvor en borger gav udtryk for stor tilfredshed. Det kan nemlig godt lade sig gøre at have en ordentlig tilgang og møde borgerne i øjenhøjde.

Netop de dyder er helt centralt forankret i den politiske kultur i den kommune, jeg arbejder i. Det strategiske grundlag lægger op til, at vi i arbejdet med borgeren skal sætte borgeren i centrum, forventningsafstemme og være imødekommende i kommunikationen – både skriftligt og mundtligt.

I har på Christiansborg et stort medansvar for, hvis arbejdsløse og syge borgere ikke møder imødekommenhed i jobcentrene.

Jeg har været med siden kommunesammenlægningen, og den tone, politikerne på Christiansborg har anlagt over for syge og mennesker uden arbejde, samt de beslutninger, man lovgivningsmæssigt har taget over tid, har været med til at skabe den negative stemning. Jeg glemmer ikke Claus Hjort Frederiksens rasen mod blødsødenhed over for ledige.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter