Politiken har skrevet en artikel, hvor hovedbudskabet er, at der er en konflikt i Socialdemokratiet (Pol. 18.1.). Årsagen er, må man udlede af Politikens dækning, at jeg skulle have et ønske om, at alle forskelle mellem hovedstaden og Holstebro bliver udvisket. Om der er tale om en bevidst misforståelse, ved jeg ikke; Politiken kunne jo bare have ringet til mig, hvis avisen ville have min version af sagen, selv om det selvfølgelig havde ødelagt historien lidt, at kritikken blev nedtonet.
Baggrunden for artiklen i Politiken er, at jeg for nylig blev spurgt af Information om, hvornår jeg mener, at integrationen er fuldendt. Her svarede jeg blandt andet, at vi er i mål, den dag ikkevestlige indvandrere og danskere opfører sig nogenlunde ens, når det gælder normer, værdier, adfærd, beskæftigelse, kriminalitet og uddannelse.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.