0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dansker bosat i London: I aften begynder Brexit-festen – men i London har vi haft dundrende tømmermænd i flere år

Efter snart fire års dødvande og flere udskydelser hungrer vi, der bor i London, efter noget andet at tænke på, forarges over og sladre om.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Henry Nicholls/Ritzau Scanpix
Foto: Henry Nicholls/Ritzau Scanpix

Modstandere af Brexit demonstrerede onsdag i London. Danske Kasper Iversen, der bor i byen, kender kun én, der stemte 'leave' ved afstemningen i 2016. Resten var hellere blevet i EU. Derfor vil han og hans omgangskreds være blandt festfornægterne ved dagens store Brexit-fest. REUTERS/Henry Nicholls

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I aften går det løs, når Brexit-festen for alvor åbner. I de seneste fire år har vi været tvungne gæster til en ulidelig lang forfest, der har gjort os kvalmende fulde og givet os dundrende tømmermænd, længe inden den egentlige fest overhovedet er gået i gang.

Gæsten er London, festen hedder Brexit, og den står på skuldrene af et snævert flertal i et splittet festudvalg. Velkommen til et brag af et antiklimaks!

I de seneste knap fire år har jeg boet i den engelske hovedstad, som jeg flyttede til blot et par måneder inden den fatale folkeafstemning, der lod Brexit-bomben springe. Mit London-liv er med andre ord et liv med Brexit in the making som trofast følgesvend.

Jeg er hverken ekspert i de politiske, økonomiske eller eventuelt grænsedragende konsekvenser, som EU-udmeldelsen vil medføre. Men som London-borger de seneste fire år står det klart for mig, at Brexit ikke bare betyder Brexit, som den nu tidligere premierminister Theresa May utallige gange slog fast.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter