0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Udenrigsministeren til klimaaktivister: Tak for grønt spark i røven, kære Clara og Victoria. Vi er oppe at løbe nu!

Danmarks egen udvikling er et eksempel på, at grøn omstilling og vækst kan gå hånd i hånd.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Arkivfoto: Jens Dresling

»En af mine allerhøjeste prioriteter som udenrigsminister er at føre klimadiplomati og en grøn udenrigspolitik. Vi vil bruge alle de værktøjer, vi har: udenrigs-, udviklings- og handelspolitik«, skriver udenrigsminister Jeppe Kofod.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er oprigtigt glad for, at I kom og hørte min tale til Det Udenrigspolitiske Selskab – og endnu gladere for, at I har brugt tid på at skrive det indlægt til mig, som Politiken trykte 22. februar. Mange tak for jeres spark i røven i kampen for en grøn og bæredygtig verden. I bringer håb og energi ind i klimakampen, og I holder os politikere til ilden.

I skriver, at jeg skal bruge mit ministerium mere aktivt i klimakampen. Det er jeg helt enig i. Jeg er glad for at kunne svare jer, at vi er godt i gang. Udenrigsministeriet har siden november sidste år arbejdet efter en samlet bæredygtighedsstrategi. Det er den første af sin slags. Jeg har nu udnævnt en klimaambassadør, vi har oprettet 15 klimafrontposter på udvalgte ambassader, og vi har etableret et grønt kontor her i ministeriet, som koordinerer på tværs af alle vores indsatser.

For kort tid siden lancerede jeg en national strategi for tiltrækning af grønne investeringer fra udlandet. Vi vil også gerne inddrage unge mere, sådan som I beder om.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage