Debatindlæg afGorm Wisweh

Kok og medindehaver af pizzakæden Gorm’s

Hvis alle danskere fik mulighed for at teste en elbil, ville langt de fleste uden tøven skifte til grøn transport.

To måneder var nok: Kendt kok testede elbil og fik sine transportvaner flået midtover

Lyt til artiklen

Som et mere eller mindre kendt ansigt i Danmark modtager jeg løbende henvendelser fra virksomheder og organisationer om at medvirke i forskellige projekter. Helt ærligt ender jeg med at sige nej tak til det meste. Ofte kniber det med tiden, og andre gange kan jeg have svært ved at se mig selv kædet sammen med produkter, som jeg ikke har noget forhold til. Men nogle gange kommer det helt rigtige tilbud på det helt rigtige tidspunkt. ​​

Jeg har det seneste års tid kraftigt overvejet at skifte familiens benzinbil ud med en mere klimavenlig en af slagsen. Som de fleste andre vil jeg gerne give mit personlige bidrag til den grønne omstilling, men i en travl hverdag kan det være svært at finde tiden til at gøre tanke til handling. Derfor takkede jeg ja på stedet, da leasingvirksomheden Arval bad mig om at teste en elbil og fortælle råt for usødet om mine oplevelser på diverse sociale medier. Ikke pakke noget ind, lød opgaven. Det lød som et job for en åbenmundet fyr som mig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her