Debatindlæg af Juma Kruse

civiløkonom og præst

Hvad gør man, når man ikke får sin vilje? Man kaster en håndgranat og håber, at det hele eksploderer.

Du er en hykler, Uffe Elbæk: Når det kom til stykket, gav han ikke en skid for alle de flotte ord

Lyt til artiklen

Jeg har ikke ord for, hvor skuffet jeg er over Uffe Elbæk. Måske skulle man have set det komme, jeg ved det ikke. I ’Uffe mod magten’ står der f.eks. »jeg skal være så meget rebel i næste periode, at jeg bliver smidt ud af gruppen. Ud af Folketinget. Bare kaste en håndgranat midt i hele lortet«. ​

Jeg har dog virkelig svært ved at fatte hele situationen. Hvorfor siger han i december, at han håber, at der kommer et felt af kandidater, når han faktisk ikke mener det og i virkeligheden bare ønsker Rasmus N. som ny politisk leder? Måske var han ligeglad, måske vidste han, at hvis han ikke fik sin vilje, ville han kaste en granat ind i det hele, så det eksploderede.​

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her