Marianne Stockmarrhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Marianne Stockmarrhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Fødselsdagstilbud: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.

Debatindlæg af Philip Astley

britisk ambassadør i Danmark 1999-2003

Selvfølgelig skeler udlandet til Danmarks ageren under coronakrisen.

Tidligere britisk ambassadør i Danmark: Danmark slår hårdere, end vi tror, og udlandet holder øje med det

I et interview om de signaler, Danmark sender ved at lukke grænserne (21. marts), blev professor Ole Wæver spurgt: »Tror du, at f.eks. Frankrigs præsident Macron skeler til, hvad vi gør i et lille land som Danmark?«. Hans umiddelbare respons var »Måske ikke ... « Efter at have beskæftiget mig med Danmark og omverdenen i mere end 40 år må mit svar være: »Ja, selvfølgelig. Og Macron er bestemt ikke den eneste«. Jeg er ikke en regelmæssig læser af franske aviser, men i de britiske nyheder er der tydelige tegn på, at Storbritannien, retter sin opmærksomhed mod Danmark.

En politik bliver ikke mere rigtig af, at den spreder sig internationalt

Marianne Stockmarrhar delt denne artikel med dig. Log ind eller opret en profil, for at læse den.

Opret profilHar du allerede en profil?Log ind her
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her