Debatindlæg afWilma Møller Christensen

gymnasieelev

Jeg har et inderligt ønske om at få lov til at indhente noget af den tabte undervisning i stedet for febrilsk at skulle forberede en eksamen.

Gymnasieelev om 'horrible undervisningsforhold': Læreren bliver afbrudt af sine børn, og elever må gå fra og lave mad til mindre søskende, mens mor og far arbejder. Eksamen nu giver ingen mening

Lyt til artiklen

Ligesom alle andre – måske med undtagelse af take away-leverandører og toiletpapirsproducenter – er vi gymnasieelever ramt af coronakrisen. Vi er sendt hjem fra skole og skal nu forsøge at studere hjemmefra. Mandag meldte statsministeren ud, at vi på trods af vores bønner formentlig ikke får lov til at slippe for at gå til eksamen.

Det er helt urimeligt, når man tænker på, hvilke vilkår vi studerer under lige nu. Vi sidder hele klasser på 25 elever og en lærer på samme videomøde og forsøger at få undervisningen op at køre. Det er langtfra alle, der kan være med, fordi resultatet lige pludselig er blevet afhængigt af, hvor godt ens internet er. Jeg har haft hele moduler uden lyd og oplevet andre elever, der slet ikke kunne komme ind til undervisningen. Så sidder man der og skal forsøge enten af mundaflæse lærerens ord eller gætte sig til, hvad klassen gennemgår. Jeg har klassekammerater, som midt i det hele har været nødt til at gå, fordi de først skulle handle mad til deres små søskende og derefter servere frokost for dem, fordi deres forældre er på arbejde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her