Debatindlæg afCharlotte Buchhave

Børnehaveleder

Som leder af en børnehave gør jeg mig umage for at passe på børn og ansatte, når vi skal åbne igen efter påske. Men hvem passer på min kronisk syge mand?

Børnehaveleder skal genåbne Danmark: Hvem tager ansvaret, hvis min kronisk syge mand mister livet, fordi jeg må passe mit job?

Lyt til artiklen

Med genåbning af Danmark er det, som om det for en gangs skyld siges højt, at vi pædagoger er vigtige – og så endda på TV. Det glæder mig. Jeg er vild med mit job – jeg har selv valgt det. Og jeg vil gerne stå i spidsen, også selvom jeg udsætter mig selv for at få covid-19.

Jeg er som pædagog vant til at være blandt bakterier og virusser, især i vinterperioden, hvor jeg dagligt tørrer snotnæser og er helt tæt på hoste og gerne sidder med et feberramt barn på skødet og trøster, indtil mor eller far kommer. Jeg tænker sjældent på, at jeg selv kan blive syg.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her