Debatindlæg afJens Chemnitz Povelsen 

pensionist

Det er hårdt at blive berøvet relationer, samvær og glade stunder. Jeg tror, at rigtig mange andre ældre lider under savnet.

Pensionist: Skru for min skyld gerne lidt op for genåbningen – jeg tager risikoen med

Lyt til artiklen

Det er de svageste, der nu skal være de stærkeste. Det siger statsministeren. Som en gammel knark på 76 år må jeg formode, at jeg i denne tid er en af de svage. Og jeg vil jo hjertens gerne være stærk.

Jeg følger til punkt og prikke alle sundhedsfaglige anvisninger. Jeg vasker hænder og spritter af i et væk, ser nærmest ingen mennesker og i givet fald kun udendørs og på behørig afstand. Og jeg smutter pligtskyldigst i en stor bue uden om de frejdige unge mennesker, der går i flokke på fortove og stier, når jeg er ude på mine daglige ture for ikke at falde helt af på den kropsligt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her