Debatindlæg afJens Chemnitz Povelsen 

pensionist

Det er hårdt at blive berøvet relationer, samvær og glade stunder. Jeg tror, at rigtig mange andre ældre lider under savnet.

Pensionist: Skru for min skyld gerne lidt op for genåbningen – jeg tager risikoen med

Det er de svageste, der nu skal være de stærkeste. Det siger statsministeren. Som en gammel knark på 76 år må jeg formode, at jeg i denne tid er en af de svage. Og jeg vil jo hjertens gerne være stærk.

Jeg følger til punkt og prikke alle sundhedsfaglige anvisninger. Jeg vasker hænder og spritter af i et væk, ser nærmest ingen mennesker og i givet fald kun udendørs og på behørig afstand. Og jeg smutter pligtskyldigst i en stor bue uden om de frejdige unge mennesker, der går i flokke på fortove og stier, når jeg er ude på mine daglige ture for ikke at falde helt af på den kropsligt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her