Debatindlæg afRasmus Bredde

Specialarbejder og tillidsrepræsentant

Den vigtigste offentlige service leveres af dem, der tager hånd om de syge, dem der passer børnene og dem der, som jeg, lørdag morgen fjerner affaldet i Indre By.

Specialarbejder svarer på kritik: Kald mig bare 'hverdagsgeneral'. Fraværet af konsulenter har gjort mit arbejdsliv bedre

Lyt til artiklen

Jeg havde den ære at blive udnævnt til ’hverdagsgeneral’ af Kim Brinckmann fra Københavns Universitet i Politiken 3.5. Udnævnelsen, der desværre ikke var pænt ment, kom efter, at vi havde deltaget i P1 Debat. Vi var uenige om det offentliges brug af konsulenter og om, hvor meget rengøringsassistenterne på coronaafdelingerne skal have i løn.De kloge hoveder og kolde hænder er mere nødvendige end nogensinde

I avisen betegner Kim Brinckmann sine egne holdninger som ’fornuft’ og ’en kælderkold tilgang’, mens mine holdninger er ’letkøbte’, ’generaliserende’ og analyserne ’tyndbenede’. Brinckmann supplerer med en række stråmænd. Jeg synes, det er passende, at denne ’hverdagsgeneral’ slår fast, hvad han mener:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her