Debatindlæg afGrete Faremo

FN-undergeneralsekretær og direktør for FN's Kontor for Projektledelse (UNOPS). Fhv. justitsminister og forsvarsminister i Norge

Vi må skabe en økonomi, der er opbygget for alle. Derfor skal lighed være helt centralt i vores aktiviteter fremover.

Direktør i FN: Når landene kommer ud af krisen, må vi fokusere på at genopbygge en bedre fremtid for alle

Lyt til artiklen

Om aftenen 11. marts meddelte statsminister Mette Frederiksen, at det Danmark, som vi kendte, ville forandre sig. Den samme beslutning blev truffet i mange andre lande i verden.

Samme aften havde jeg fået at vide, at vi havde det første bekræftede tilfælde af covid-19 i FN Byen i København. Et kvarter efter statsministerens meddelelse gav jeg alle mine medarbejdere i København besked om, at de omgående skulle begynde at arbejde hjemmefra. I nattens løb blev alle 11 FN-agenturer i Danmark enige om at hæve vores sikkerhedsniveau, så næsten 1.800 FN-medarbejdere nu skulle arbejde hjemmefra. Så vidt jeg ved, er det første gang, det er sket i de mere end 60 år, der er gået, siden FN kom til Danmark.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her