Debatindlæg afAske Jonatan Kreilgaard

selvstændig

Tjener man under 120.000 kr. om året, er der ingen hjælpepakker. For at få del i samfundets beskyttelse, skal jeg tjene mere og eje mindre. Der må en kulturændring til.

Selvstændig tjener for lidt til at få hjælpepakke: »Så må du jo bare stramme ballerne«, sagde manden fra Erhvervsstyrelsen til mig

Lyt til artiklen

»Man kan jo ikke leve for under 120.000 kroner om året. Hvad med bil, leje og mad? Ha, ha, nej nej, ved du hvad, så er det, fordi man tjener sine penge ved siden af, ellers går den ikke!«, sagde manden fra Erhvervsstyrelsen til mig med et overlegent og nedsættende grin i telefonen, efter at jeg havde spurgt ham, om der mon kom en hjælpepakke til os selvstændige, der tjente under det omtalte beløb.

»Det er der da, mange der gør?«, sagde jeg overrasket over, at han ikke troede på, at min hovedindtægt kom fra min lille foredrags- og kunstvirksomhed, der har indtægter på lige under 100.000 kroner om året.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her