Debatindlæg afLinda Villadsen

Folkeskolelærer

Mens erhvervslivet får milliardstore hjælpepakker, må de mest udsatte forlade sig på madpakker fra private organisationer. Den socialpolitik er ikke en socialdemokratisk regering værdig.

Medstifter af Næstehjælperne: Astrid Krag er ude på et politisk skråplan, hvor de udsatte må tigge som Oliver Twist

Lyt til artiklen

Socialminister Astrid Krag jublede på sin facebookprofil. »En pakke fyldt med mad og hygge til dem, der trænger«, skrev hun under billedet af en familiefar, der sidder med sine to børn ved et bord fuldt af mad. Æbler, sæbe, gulerødder og ketchup. Fødevarer, som de fleste af os som en selvfølge slæber med hjem. Men faren har ikke været i supermarkedet. Det har han nemlig ikke råd til, for coronakrisen har tæret på familiens økonomi. Maden kommer i stedet fra Red Barnet.

»Jeg kan få min nattesøvn tilbage, fordi det fjerner nogle bekymringer fra mine skuldre«, fortæller faren i den ledsagende tekst på ministerens facebookprofil.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her