Debatindlæg afPelle Dragsted

Medlem af Enhedslistens Hovedbestyrelse

Regeringen er effektivt forhindret i at gennemføre den type angreb på lønmodtagerne, som Helle Thornings regering blev kendt for.

Pelle Dragsted svarer igen på kritik : Her er vores resultater fra det første år med Mette Frederiksen

Lyt til artiklen

Når jeg læser den tidligere socialdemokrat Erik Boels angreb på venstrefløjen for at være bovlam (30.5.), spørger jeg mig selv, om det er den samme virkelighed, vi lever i. For jeg kan ganske enkelt ikke genkende billedet af, at socialdemokraterne skulle have lavet alle aftaler med højrefløjen og holdt Enhedslisten og SF uden for indflydelse, som Boel påstår.

For et år siden hjalp vi Mette Frederiksen til statsministerposten. Men det var ikke uden betingelser. For første gang i Danmarks politiske historie måtte en statsministerkandidat, i dette tilfælde Mette Frederiksen, på forhånd forpligte sig på et klart mandat i det såkaldte forståelsespapir.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her