0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ghettopakken er absurd tyveri: Tænk, hvis man sagde det samme til boligejerne: »Vi har lige valgt at konfiskere din opsparing, fordi vi skal bruge den til at rive din bolig ned«

Det går over min forstand, at politikerne ikke ser de menneskelige tragedier, ghettolovgivningen vil medføre.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Emma Sejersen
Arkivfoto: Emma Sejersen

Jeg har som beboer i en ghetto været virkelig frustreret over ghettolovgivningen. Men det gør mig glad, at folk begynder at gøre modstand. Man har lov at håbe på nogle positive udfald, skriver Margrethe Esbech i dette indlæg. Fotoet er fra en demonstration i 2018.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når det gælder ghettolovgivningen, er de menneskelige omkostninger tilsyneladende inderligt ligegyldige for politikerne.

Men ét er mennesker, noget andet er fakta. Hvordan kan man tro, at man ved at rive folks boliger ned kan slippe af med et problem? Hvis problemet er kriminalitet, forstår jeg ikke, hvorfor man ikke tager fat om dét. Det er ganske få mennesker, der begår den, og de er kendt af politiet.

I stedet vælger man at gøre tilværelsen mere end sur, for ikke at sige katastrofal for utrolig mange andre mennesker. Og det under dække af at ville have en mere blandet beboelse.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts