Fødselsdagstilbud: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.

Debatindlæg afKnud Romer

Forfatter

I årtier sejlede jeg fra bar til bar i håb om at støde på nødudgangen til det virkelige og virksomme liv. Til sidst fandt jeg den. Den ledte ind til reklamebureauet – det omvendte af det, jeg stræbte efter.

Mit livs vigtigste beslutning: »Det hobede sig op omkring mig af handlingslammelse, der ikke blev bedre af et stigende alkohol- og hashmisbrug som kompensation«

De vigtigste beslutninger i mit liv er dem, jeg ikke har truffet. Enten er de blevet taget for mig, eller også levede jeg med konsekvenserne af ikke at tage dem – og det blev derefter for konstant nedadgående, indtil jeg ramte bunden.

Det er forudsætningen for enhver handling – stor eller lille – at beslutte sig for den. Og at kunne tage en beslutning – bevidst, målrettet og handlekraftigt – gør én til herre over eget liv.

142 kr. for resten af året

Politiken fylder 142 år, og derfor kan du læse og lytte med resten af året for kun 142 kr. Er der en bedre måde at fejre os selv på? Nej, det synes vi heller ikke.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 48095752
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her