Debatindlæg afKnud Romer

Forfatter

I årtier sejlede jeg fra bar til bar i håb om at støde på nødudgangen til det virkelige og virksomme liv. Til sidst fandt jeg den. Den ledte ind til reklamebureauet – det omvendte af det, jeg stræbte efter.

Mit livs vigtigste beslutning: »Det hobede sig op omkring mig af handlingslammelse, der ikke blev bedre af et stigende alkohol- og hashmisbrug som kompensation«

Lyt til artiklen

De vigtigste beslutninger i mit liv er dem, jeg ikke har truffet. Enten er de blevet taget for mig, eller også levede jeg med konsekvenserne af ikke at tage dem – og det blev derefter for konstant nedadgående, indtil jeg ramte bunden.

Det er forudsætningen for enhver handling – stor eller lille – at beslutte sig for den. Og at kunne tage en beslutning – bevidst, målrettet og handlekraftigt – gør én til herre over eget liv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her