0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Antropolog: Det giver mig kvalme igen at opleve, hvor dysfunktionelt og ikkeservicerende DSB er

Isen smelter, kalenderen siger 2020, og stadig er der bare så lang lang vej i Danmark til, at den offentlige ikkeklimabelastende transport bliver et reelt alternativ til bil og fly.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Arkivtegning: Claus Nørregaard/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ønsket om at formindske klimabelastningen og reducere mængden af biler samt mange andre gode argumenter gør, at jeg bruger det offentlige transportsystem og vil udskifte fly med tog. Det synes dog efterhånden håbløst. Systemet er alt for besværligt, uigennemsigtigt og dyrt og tilbyder en langsom og dårlig service.

Jeg vil med tog til Oslo og har tjekket DSB’s hjemmeside for at undersøge, om man kan købe en billet online. Havde jeg skullet købe en flybillet, ville det være let og billigt. Men en togbillet kan kun købes online indtil 10 dage før afrejse (hallo, DSB, 80’erne er slut!). Det oplyses jeg om, da jeg tjekker turen København-Oslo på DSB’s hjemmeside, der fortæller, at billetten skal købes ved personligt fremmøde.

Derfor tjekker jeg ind på Valby Station for at køre ind til Københavns Hovedbanegård for at købe togbilletten. På DSB’s billetkontor står jeg i kø i 20 minutter. Der er mange mennesker, og kun 3 af de 8 skranker er betjent.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts