0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tekstilformidler: »Den danske ytringsfrihed er alfa og omega, så længe det ikke er småborgerlige ting som Den Lille Havfrue eller Dannebrog, der står for skud«

Det er vigtigt at pointere, at ytringsfriheden er til, for at man kan kritisere regeringen og magthavere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Per Marquard Otzen/per.marquard.otzen@pol.dk
Arkivtegning: Per Marquard Otzen/per.marquard.otzen@pol.dk
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt. Er det dagens Danmark? Så Berlingske har tabt en sag i Københavns Byret for, efter sigende, at have ’krænket’ Den Lille Havfrue ved at afbilde hende som en dyster silhuet med røde øjne og en baggrund med pigtråd på deres forside engang i maj.

Det er lidt tragikomisk, at så længe man husker at sparke nedad, så det går ud over Danmark mest udsatte minoriteter, henvises der til ytringsfriheden, men når Den Lille Havfrue bliver ’krænket’ på en efter min mening ret tam og konservativ måde, så bryder helvede løs med en bøde til Berlingske på over en kvart million kr.

Jeg ved ærligt talt ikke, om jeg skal grine eller græde, når jeg stadig kan observere en generel diskurs om, at Muhammed-tegningerne ikke var en kæmpe ommer.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce