0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nytårstilbud: Følg med i Politiken hele året for kun 2021,- Køb nu

Hovedpineramt journalist: Nej, hovedpine er ikke pseudolidelse blandt snerpede overklassekvinder. Det er et torturkammer, mange af os ikke kan undslippe

Hovedpine er en undervurderet og underbehandlet sygdom.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Arkivtegning: Claus Nørregaard/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kontroversiel hovedpinemedicin har hjulpet mig. Men det er langtfra normen. Hovedpine er nemlig en undervurderet og underbehandlet sygdom, oplyser WHO. Derfor råber jeg nu op på vegne af mine medkronikere, som hver dag lever i et seriøst smertehelvede.

En kæmpe hammer smadrer ned i punktet lige mellem mine øjenbryn. Smerterne skyder usynlige missiler ud i resten af mit hoved, og inden jeg ved af det, er katastrofen sket. Igen i dag er jeg fanget i et indre torturkammer, hvor små intense bomber springer i en monoton dunken i området bag mine øjne.

Sådan lyder en ganske almindelig morgen for mig. Eller rettere sagt lød. For efter lidt over et års konstant spændingshovedpine valgte jeg i maj 2020 at tage imod en i mine øjne kontroversiel medicinsk behandling med amitriptylin.

Medicinen har hjulpet mig, så mine smerter i dag er reduceret. Ellers ville jeg slet ikke være i stand til at skrive det her. Desværre er det langtfra almindeligt, at behandling mod kronisk spændingshovedpine fungerer.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts