Debatindlæg afLisbeth M. Imer

Seniorforsker

I mit barndomshjem blev der talt tyk dialekt, fremmedord hørte man aldrig. Ferien gik ikke til kulturhovedstæder, men til campingpladser, hvis vi da kom nogen steder. Men jeg fik tidligt lært at tænke selv og opsøge viden. Den opvækst klædte mig fint på til livet i de lærde humaniorakredse.

Seniorforsker: Jeg, en bondebarnshumanist, har altså klaret mig ganske godt i de finkulturelle kredse

Lyt til artiklen

Jeg læste Jesper Kristensens debatindlæg ’Kommer du ikke fra et hjem med bogreol, så bare drop ud af humaniora’ (Politiken 5. december) om ikke at lykkes som humanist med lige dele ærgrelse og undren.

Ærgrelse over, at et begavet menneskes potentiale ikke bliver udnyttet, og undren over, at det ikke er lykkedes for ham. For hvorfor lykkedes det så for mig, når jeg har nogenlunde samme sociale baggrund?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her