Debatindlæg afClara Alexandra Vind

Studerende

Jeg er godt og grundig træt af at skulle forsvare mit studie. Vi er på ingen måde færdige med at have brug for humanister.

Studerende: Jeg er godt og grundig træt af, at humaniora stadig bliver opfattet som nederst i fødekæden

Lyt til artiklen

»Hvad er forskellen egentlig på den dansk-historie-opgave, vi skrev i 1. g, og din bacheloropgave?«. Det spørgsmål fik jeg af en af mine venner, da jeg skulle til at skrive min bachelor i historie på Københavns Universitet. Lettere febrilsk begyndte jeg på den forsvarstale, som jeg har memoreret, siden jeg startede på universitetet i 2017. Det er nemlig ikke første gang, jeg har skullet forsvare mig mod fordomme og kommentarer om valg af uddannelse. Det er noget, studerende på humaniora ofte møder i hverdagen.

Men jeg er godt og grundig træt af, at humaniora stadig bliver opfattet som værende nederst i fødekæden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her