Vi begår alle fejl. Det er som bekendt menneskeligt. Derfor kan det naturligvis også ske, at journalister begår fejl. Og når det sker, beder man som oftest om et dementi. Men i denne sag vil jeg dog mene, at jeg er berettiget til en decideret undskyldning fra Politikens chefredaktør Christian Jensen.
Jeg havde ifm. Mette Frederiksens besøg på en minkfarm tweetet, at jeg syntes, det var tykt, at statsministeren ikke missede nogen lejlighed til at understrege, at minkene udgjorde en akut fare for folkesundheden, ved at iføre sig en blå ’rumdragt’, mundbind og beskyttelsesbriller på en minkfarm, hvor alle minkene allerede var blevet slået ihjel og i øvrigt aldrig havde været syge. Det var et retweet af Alex Vanopslaghs tweet, der havde nogenlunde samme ordlyd og et billede af Mette Frederiksen i den blå overbeskyttelsesmundering. Det var et tweet, der faldt nogen for brystet, bevares, men jeg står ved min kritik.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.