Debatindlæg afSusan Knorrenborg

Debatredaktør

Hver tredje dansker får en kræftdiagnose, inden de fylder 75 år. Sidste år fik jeg min.

Susan Knorrenborg: »Det er kræft«, konstaterer lægen. »Du skal ikke smide k-ordet efter mig!«, har jeg lyst til at råbe. Men jeg nikker bare

Lyt til artiklen

Unge forfatterkvinder skriver om fødsler og moderskab for tiden. ’Mit arbejde’, ’Mit barn’ eller slet og ret ’Mor’, kalder de deres værker. Jeg er ikke forfatter, og mine unger er i skolealderen, så jeg skriver kvindekræftklummer, for det er kræft, vi får, når vi ikke længere får børn. Dvs. ’vi’ gør ikke nødvendigvis; men jeg gjorde. Hver tredje dansker gør, inden de fylder 75 år.

Jeg er lidt af en frontløber på det område, og hvad skal man bruge det til, hvis ikke til at skrive et postkort til jer, der kommer til at følge efter ad de slidte gange på landets kræftafdelinger?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her