Debatindlæg afRikke Grosell

cand.pæd.psyk. og radiovært

Sex uden for det faste parforhold stemples som mere løsagtigt end nogensinde. Det opfattes som mangel på samfundssind og disrespekt for folkesundheden.

Hudsulten single: På min vagina hænger et venligt skilt med teksten: 'Vi glæder os til at se dig igen'

Lyt til artiklen

Inden for fitnessverdenen gør man ofte brug af udtrykket ’Use it, or loose it’. Forstået således, at hvis du ikke jævnligt vedligeholder træningen af din muskelmasse, så svinder den ind. Coronakrisen har lært mig, at det samme gør sig gældende for min vagina. Fælles for både fitnessverdenen og mit underliv er nemlig, at det føles, som om der har været lukket og slukket siden tidernes morgen. Med et venligt skilt på døren med teksten: ’Vi glæder os til at se dig igen’.

Kriser bliver man ikke glad af, men tiderne har vist os, at de gør os klogere, og vi lærer at tilpasse os de rammer, krisen presser os ind i. Som single har jeg således også lært at tilpasse mig ægtepar og være forsigtig med at udtrykke misundelse over deres tosomhed og over, at de har kropsligt nærvær inden for rækkevidde. Alle ægtepar, jeg har mødt, finder det nemlig udmattende at være tvunget til at være så meget sammen med hinanden. Det kan man jo så lige bruge fem minutter på at tænke lidt over.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her