Debatindlæg afSussie Paddison

Pensionist

Jeg har som mange andre i min generation levet af tørt brød og gået i genbrugstøj. Det er uretfærdigt at anklage os for at have skabt klimakrisen.

Pensionist: Vi har levet af tørt brød og gået i genbrugstøj, og nu skal vi anklages for at have skabt klimakrisen

Lyt til artiklen

I et læserindlæg (19.3.) giver psykologstuderende Anders Bech generationerne over 50 år en opsang og kalder os »en flok grådige grise«, der med voldsomt overforbrug har skabt klimakrisen.

Jeg er fra årgang 1949. Da vi flyttede ind i vores første lejlighed som unge, var der ingen bad, koldt vand og petroleumsvarme, vores møbler bestod af gamle ølkasser og moster Annas gamle arvemøbler, ingen fjernsyn og telefon i flere år, vi var seks om en flaske vin og stegt kylling, og vi gik i genbrugstøj fra de amerikanske overskudslager og loppetorve. I flere år havde jeg en frakke, der havde kostet 1 krone. Madspild kendte vi ikke til, vi spiste alt, tørt brød blev ristet, vi var jo efterkrigsbørn.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her