Debatindlæg afIben Aagaard Skaarup

Forhenværende medlem af DR Pigekoret

Danmarks Radios Pigekor er ikke kun skønsang og kønne ansigter. Det er benhård topstyring. I spotlyset blev jeg blind for den overbelastning, jeg udsatte mig selv for, i forsøget på at leve op til forventningerne. Det blev kimen til en årelang kamp mod svær depression.

Tidligere sanger i DR's pigekor: Bag de kønne ansigter i pigekoret findes en knap så køn virkelighed

Lyt til artiklen

Den populære dokumentarserie ’Faber og Pigekoret’ er blandt de mest sete programmer på DRTV for tiden. En invitation til et kig bag om livet foran kameraet. Et unikt musikalsk fællesskab af unge kvinder, der vier deres musikalske talent til hele Danmarks pigekor.

Jeg har selv sunget i koret, og for mig er det langtfra hele sandheden. Sidste afsnit af serien er netop kørt over skærmen, og inde i mig larmer frustrationen og afmagten over det pres, jeg oplevede i koret – en institution, som man ærer og frygter, og som man som medlem har forpligtet sig til at vie sit talent og sin tid til.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her