Debatindlæg afSusan Knorrenborg

Debatredaktør

Trangen til at kommandere og tale i bydeform er et af coronaens værste symptomer. Jeg får lyst til at tillægge mig hanekam.

Susan Knorrenborg: Vi er allerede endt som Sverige

Lyt til artiklen

Har du bemærket, at det offentlige rum er presset ned i bydeform? ’Hold afstand’, står der på strimler på gulvet i supermarkedet, så du ved præcis, hvor din coronafri ø begynder og ender. ’Hold 4 trins afstand på trappen’, råber et skilt, mens du ruller ned til S-togs-perronen. ’Sid venligst her’, står der på gulvet i kupeen, og et omrids af en par skosåler angiver præcis, hvor dine sko skal placeres. Sætter du dine fødder på pletterne, er du beskyttet mod luftbåren ondskab.

Et Danmark inficeret med corona taler kommandosprog. Udstikker ordrer og regler i et tempo, der får en til at føle sig syg. Forleden modtog jeg f.eks. en mail fra ungernes svømmeklub om regler, der skulle overholdes i forbindelse med genåbningen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her