Debatindlæg afFrederik Mogensen

Studerende på statskundskab

Vi uddanner fremtidens elite og velfærdsforvaltere til kassetænkere, der er ude af stand til at tænke selv. Systemet er jo pilråddent.

Studerende: Systemet er jo pilråddent. Jeg har læst fem tekster og dovnet, alligevel er jeg halvt igennem et af Danmarks elitestudier

Lyt til artiklen

Jeg begyndte på statskundskab i sommeren 2019. Det var drømmestudiet, som alt mit hårde arbejde i gymnasiet havde ført henimod. I det første par uger kastede jeg alt mit engagement efter studiet, men med et arbejde og et liv, der skulle leves, led studierne hurtigt under min manglende prioritering.

I de første par uger, hvor jeg mødte op uden at have læst, følte jeg et stik af dårlig samvittighed. Jeg sad og kiggede rundt i forelæsningssalen, mens lyden af mine 300 medstuderende, der tastede løs på deres computere, ramte min øregang og nærmest tvang mine fingre til at skrive nogle ubrugelige noter.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her