Det er sommer, og der er høj sol og fodboldfeber i København. Danmark har netop tabt til Belgien i den mest følelsesladede fodboldlandskamp, der har været afviklet i årtier. Efter at have siddet med følelserne uden på tøjet og den nationale stolthed helt ud i fingerspidserne, der tog du en beslutning. En beslutning, der får mig, til at tænke det værste om dig.
Jeg havde for mine sirligt opsparede SU-skillinger erhvervet mig et styk Dannebrog. Ikke noget vulgært stykke stof i størrelse faldskærm, nej, bare et klistermærke der skulle sidde på siden af min, åh, så københavnervegetariske ladcykel. Et klistermærke, som jeg sirligt havde strøget på med en kærlighed, der kunne sidestilles med en provinsfars håndtering af en Webergrill. Flaget fik lov at sidde i 24 timer, før det blev kradset af.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.