Debatindlæg afChristina Berså

Sygeplejerske

Vores sundhedssystem er sminket fra top til tå, men virkeligheden er, at der er flere og flere stillinger, som ikke kan besættes, unge sygeplejersker, som græder på vej hjem fra arbejde, sygeplejersker, som sygemeldes med stress, og at antallet af ansøgere på sygeplejeskolen i år er faldet med 8 procent.

Sygeplejerske: Vores sundhedssystem er sminket fra top til tå, men virkeligheden er, at det er i forfald

Lyt til artiklen

»I skal gå hjem!« Det var ordene fra en ældre herre, jeg mødte på Store Torv i Aarhus, da jeg onsdag deltog i en demonstration arrangeret af sygeplejerskerne fra Ortopædkirurgisk Afdeling på Skejby Universitetshospital.

Jeg stod i min røde strejke-T-shirt og delte flyers ud, da jeg kom i snak med et ældre ægtepar. De mente ikke, at sygeplejerskernes strejke vil få den tilsigtede effekt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her