0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Onsdag fik jeg at vide, at jeg var i Politiken. Det lød underligt, da jeg intet havde hørt. Men jo jo, de havde citeret et af mine tweets om #dajegsagdefra

God presseskik sættes ud af kraft, når medierne behandler den offentlige debat på nettet, som var det et tagselvbord.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/POLITIKEN
Arkivtegning: Mette Dreyer/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Medierne har fået en dårlig vane med at dele ordrette citater fra de sociale medier uden at bede om samtykke. De behandler den offentlige debat på nettet, som var det et tagselvbord, hvor man ikke behøver overholde almindelig god presseskik.

21.7. fik jeg pludselig en besked fra en god ven, om at jeg var i Politiken! Det lød underligt, tænkte jeg, for dem havde jeg da ikke hørt noget fra? Men den var god nok; de havde valgt at citere et af mine tweets om hashtagget #dajegsagdefra, som han havde genkendt, men interessant nok havde de så valgt ikke at kreditere mig for mine udtalelser ...

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage