Debatindlæg afStine Linnemann

Kunstner og aktivist

God presseskik sættes ud af kraft, når medierne behandler den offentlige debat på nettet, som var det et tagselvbord.

Onsdag fik jeg at vide, at jeg var i Politiken. Det lød underligt, da jeg intet havde hørt. Men jo jo, de havde citeret et af mine tweets om #dajegsagdefra

Lyt til artiklen

Medierne har fået en dårlig vane med at dele ordrette citater fra de sociale medier uden at bede om samtykke. De behandler den offentlige debat på nettet, som var det et tagselvbord, hvor man ikke behøver overholde almindelig god presseskik.

21.7. fik jeg pludselig en besked fra en god ven, om at jeg var i Politiken! Det lød underligt, tænkte jeg, for dem havde jeg da ikke hørt noget fra? Men den var god nok; de havde valgt at citere et af mine tweets om hashtagget #dajegsagdefra, som han havde genkendt, men interessant nok havde de så valgt ikke at kreditere mig for mine udtalelser ...

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her